niedziela, 1 maja 2016

Lalki waldorfskie - miłość od pierwszego wejrzenia

Kiedy po raz pierwszy ujrzałam lalki tworzone przez Lalinda, zakochałam się. Lalki są po prostu wspaniałe, przepiękne, dopracowane w każdym szczególe. Jednym słowem C U D O W N E. Zapragnęłam uszyć taką lalkę dla mojej młodszej córki. Okazało się, że p. Agnieszka regularnie prowadzi kursy szycia lalek waldorfskich w Warszawie. Kurs trwa całą sobotę i niedzielę. Zapisałam się i z niecierpliwością czekałam na zajęcia. Na warsztatach szyje się lalkę, od początku do końca, a p. Agnieszka chętnie dzieli się swoją bogatą wiedzą o szyciu lalek i ubranek. Następnego dnia w sklepie na warszawskim Ursynowie "Myszka Agata" (jest to również sklep internetowy) kupiłam niezbędne do uszycia lalki materiały (runo owcze, trykot, itp.).

Oto lalka, którą uszyłam już po warsztatach. Nazwałam ją Zoe, nie wiem dlaczego, ale właśnie takie imię skojarzyło mi się  z jej pyzatą buźką i bujnymi włosami (ze specjalnej dla lalek włóczki moherowej). Moja lalka ma lekko podfilcowane usta, gdyż takie lalki podobają mi się najbardziej. Jednak typowe lalki waldorfskie, takie których szycia uczy p. Agnieszka mają  usta wyhaftowane. Muszę dodać, że lalki takie są niezwykle pracochłonne. Samej p. Agnieszce (czyli osobie posiadającej wprawę i doświadczenie w tworzeniu lalek) uszycie lalki zajmuje 1 tydzień (!). Ja szyłam swoją Zoe w każdej wolnej chwili i zabrało mi to ok. miesiąca. Czasu wymaga nie tylko uszycie samej lalki, ale również wyhaftowanie włosów oraz uszycie ubranek.
Dla Zoe uszyłam bluzeczkę, spodenki, buciki oraz płaszczyk. Jestem w trakcie robienia dla niej czapeczki na drutach. Uszycie lalki to proces niezwykle czasochłonny, ale efekt wart każdej poświęconej minuty. No i dający niezwykłą radość i satysfakcję!

P. Agnieszka proponuje również kurs dla zaawansowanych (osób, które samodzielnie uszyły co najmniej 5 lalek). Nie muszę chyba dodawać, że bardzo chętnie skorzystam również z tego kursu. Być może już po wakacjach.

Więcej o wspaniałych lalach waldorfskich i pedagogice Steinerowskiej może poczytać na stronach www.lalinda.pl (zakładka info - lalka waldorfska)







 






 







 











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz